Przewodnik pokazuje jak zimplementować rozwiazanie w pustej witrynie Sharepoint 2010 Foundation

STRONY APLIKACJI

Utworzenie biblioteki przechowujacej strony aplikacji

Usuwamy z niej domyślnie utworzone strony i tworzymy następujace

DEFINICJA LIST

Pojedyncza instancja aplikacji (może być ich wiele obsługujących różne obszary działalności) wymaga zdefiniowania czterech list, których szablony zostały zdefiniowane w rozwiązaniu.

Rozpoczynamy od utworzenia listy, która będzie zawierała zgłoszenia korzystając z szablonu HelpDesk - Request i nazywamy ją Zgłoszenia

Następnie tworzymy listę dysponentów zgłoszeń na podstawie szablonu HelpDesk - Manager o nazwie Dysponenci

Potem listę personelu obsługującego zgłoszenia poprzez szablon HelpDesk - Staff o nazwie Personel

I czas na ostatnią z list, zawierająca konfigurację instancji aplikacji z szablonu HelpDesk - Config, którą nazwiemy Konfiguracja

Po poprawnym utworzeniu list w zawartości witryny powinny nam się one pokazać na liście

W związku z tym, że w szablonach nie jest możliwe zdefiniowanie powiązań między nieistniejącymi jeszcze listami konieczne jest ręczne dokonanie modyfikacji listy Personel. Przechodzimy do ustawień listy Personel

Usuwamy tekstowe pole Kategoria zgłoszeń. Po jego usunięciu tworzymy nową kolumnę o nazwie RequestType typu odnośnik do listy dysponentów i podpinamy pole Kategoria zgłoszeń. Dlaczego ważna jest nazwa "RequestType"? Aplikacja odczytuje pola po StaticName i taka nazwa dla tego pola jest zdefiniowana w aplikacji. W przypadku podania innej nazwy kolumny aplikacja nie będzie działać prawidłowo.

Po dodaniu nowej kolumny zmieniamy teraz jej nazwę (nie powoduje to zmiany StaticName) na Kategoria zgłoszeń i ustawiamy na Wymagane.

Po czym powinniśmy uzyskac następującą definicję kolumn.

KONFIGURACJA INSTANCJI

Kiedy już listy zostały utworzone, nalezy skonfigurować instancję aplikacji. przechodzimy do listy Konfiguracja, dodajemy nowy element i uzupełniamy go odpowiednimi wartościami. W ostatnie dwa pola to linki do stron, na których będą wstawione Webpart'y dysponenta i serwisant. To nasze wcześniej utworzone strony: Dyspozycja zgłoszeń i Obsługa zgłoszenia. Linki do nich w przypadku mojej witryny to:

Pozostało nam jescze zdefiniować dysponentów zgłoszeń dodając odpowiednie elementy na liście Dysponenci. jak widać na przykładzie do jedna osoba może być przydzielona do wielu kategorii.

Teraz można przystąpić do definicji personelu obsługującego zgłoszenia. Jeżeli dysponent będzie realizował zgłoszenia to równiez powinien znaleźć się na tej liście.

WSTAWIENIE WEBPART'ÓW NA STRONACH APLIKACJI

W skład aplikacji wchodzi pięć WebPartów, które wstawiamy na wcześniej utworzone strony aplikacji

Zaczniemy od strony Rejestracja zgłosenia. Przechodzimy do trybu edycji tej strony i wstawiamy WebPart OperatorRequest z grupy HelpDesk i zapisujemy zmiany.

Utworzona strona powinna wyświetlac następującą zawartość

Każdy z Webpart'ów wymaga konfiguracji w sekcji Różne, czyli wskazania witryny gdzie przechowywane są dane oraz nazwę listy konfiguracyjnej. W moim przypadku są to poniższe wartości
HelpDesk site url: http://sharepoint/sites/devpl
HelpDesk configuration list name: Konfiguracja

Należałoby jeszcze zmienić wartość pola tytuł na bardziej przyjazną

Po prawidłowym ustawieniu właściwości Webpart'a i ponownym otworzeniu strony wyświetlony zostanie formularz rejestracji zgłoszenia dla operatora.

Jak można zauważyć pole Typ zgłoszenia na formularzu wypełniane jest zawartością listy Dysponenci. W ten sam sposób postępujemy z pozostałymi Webpart'ami, czyli wstawiamy na odpowiednią stronę i ustawiamy właściwości.

Po zakończeniu tego etapu aplikacja jest poprawnie zaimplementowana w witrynie.

Teraz możliwe jest ustawienie odpowienich uprawnień do stron aplikacji oraz list. Zalecam ustawienie dla list aplikacji tylko uprawnień czytania (aplikacja używa konta systemowego do pracy z listami).

Webpart'y użytkownika UserRequest i UserListRequest mogą być nawet osadzone w innej witrynie i też będą poprawnie zapisywac zgłoszenia. Ale w takim przypadku w witrynie aplikacji MUSZĄ być dodani Ci użytkownicy choćby bez żadnych uprawnień, gdyż tego wymaga architektura sharepoint'a.

DEFINICJE SZABLONÓW LIST

HelpDeskRequest

DisplayNameTypeStaticNameName
TytułTextTitleTitle
Czas zgłoszeniaDatetimeRegisterTimeRegisterTime
ZgłaszającyUserNotifierNotifier
Typ zgłoszeniaTextRequestTypeRequestType
PriorytetChoicePriorityPriority
 (1) wysoki, *(2) normalny, (3) niski
StatusChoiceStatusStatus
 *przyjęte, przydzielone, w toku, zakończone, anulowane
OpisNoteDescriptionDescription
DysponentUserManagerManager
SerwisantUserStaffStaff
Czas przydzieleniaDatetimeAssignTimeAssignTime
UwagiNoteNoteNote
Czas zakończeniaDatetimeDoneTimeDoneTime

HelpDeskManager

DisplayNameTypeStaticNameName
Kategoria zgłoszeńTextTitleTitle
OsobaUserManagerManager

HelpDeskStaff

DisplayNameTypeStaticNameName
NazwaTextTitleTitle
OsobaUserStaffStaff
Kategoria zgłoszeńTextRequestTypeRequestType
 List: HelpDeskManager

HelpDeskConfig

DisplayNameTypeStaticNameName
Site urlTextSiteSite
Lista zleceńTextListRequestListRequest
Lista dysponentówTextListManagerListManager
Lista serwisantówTextListStaffListStaff
System emailTextSystemEmailSystemEmail
Webpart dysponentaTextManagerUrlManagerUrl
Webparta serwisantaTextStaffUrlStaffUrl